Lättpackar-märke?

Jag sitter och funderar på att fixa ett lättpackarmärke, eller ett Fjäderlätt-märke. Någon typ av profilprodukt som man kan använda för att skylta med sitt lättpackningsintresse. Något lätt, funktionellt, snyggt och till självkostnadspris.

Läs mer på Fjäderlätt

Jag och Jörgen har några idéer men behöver lite fler hjärnor för att det ska bli nåt som många tycker är nåt att ha.
Vad tycker ni? Vad vore fränast?
 
... som man kan använda för att skylta med sitt lättpackningsintresse. Något lätt, funktionellt, snyggt och till självkostnadspris.

Är det inte det man gör genom att ha en så liten ryggsäck som möjligt?

Bra idé, jag tror intresset finns, att ha diverse märken för att skylta med var man varit (a'la husvagn fast på ryggsäcken) eller hur prylmedveten man är (Arcteryx/Black Diamond/Patagonia/Prana t-shirt för 300:) är poppis. Varför ska Paris Hilton wannabees (märkesväskor osv) och raggare (Jag kör fullare än du ) ha ensamrätt på att uttrycka sin ståndpunkt?
 
En fjäder förstås, en sån där som Haglöfs hade i sin gamla hatt. Eller kanske mer lik ett dun.

Men det är viktigt att den trycks på prylarna, och inte sys dit.

Jag citerat från backcountry.com angående TNF Beeline (UL-sovsäck som undertecknad använder): "As further testament to The North Faces' obsession with creating the lightest cool-weather bag possible, they used a heat transfer logo instead of embroidery to save thread weight."
 
Hermes

Tanken är strålande! Varför inte en bevingad fjäderlätt Hermesfot? Så får man liksom in både vandrandet och det flyktiga i samma bild.

Utskrift på papper som man stryker fast på materialet.
 
En ballong naturligtvis, gasfylld med bild av en fjäder på, så kan man fästa den på ryggan. Pallar säkert att bära upp Mcflurryskeden;-)

Raskesven
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...