Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Hittade min gamla Mora 2000 idag som har varit borta i två år. låg utan fodral i en carport så den har väl inte utsatts för så mycket fukt. Har används till att öppna kalksäckar så den hade en fin grön färg på bladet ;)
GbLwHjk.jpg


Men efter en bra stunds slipande med sandpapper och autosol så ser den ju riktigt bra ut! lär ju hålla i många år till.
W5dUktz.jpg


Dock har inte min arbetskniv klarat sig lika bra...men det var dumdristigt av mig så är inte knivens fel.
men som synes så har jag slipat till den så den går att använda fortfarande.
S3ZKxyA.jpg
 
Ett bra tag sedan jag skrev något, så nu blir det inte en kniv men dock relaterat;)

Gillar inte att ha japanska kolstålsknivar på magnet list, traditionellt så använder man ställ, liknande som till svärd.

Gjorde en egen variant, kökets färger är vitt,svart,järn och mässing därav mtrl val.
 

Bilagor

  • 14323752807234.jpg
    14323752807234.jpg
    51.6 KB · Visningar: 1,263
  • 14323733009403.jpg
    14323733009403.jpg
    49 KB · Visningar: 1,268
  • 14323753092295.jpg
    14323753092295.jpg
    57.7 KB · Visningar: 1,257
Ett bra tag sedan jag skrev något, så nu blir det inte en kniv men dock relaterat;)

Gillar inte att ha japanska kolstålsknivar på magnet list, traditionellt så använder man ställ, liknande som till svärd.

Gjorde en egen variant, kökets färger är vitt,svart,järn och mässing därav mtrl val.

Mycket elegant lösning må jag säga!
Själv kör jag magnetlister till mina Japanska knivar. Men så är de inte i kolstål heller utan rostfria! :)

Dagens knivpresentation är en klassisk "Lommekniv":

RR%20Sowbelly%20Stockman.jpg

Sowbelly Stockman

http://cykligare.blogspot.se/2015/06/traditionella-fallknivar-rr-sowbelly.html

/ J
 
Mycket elegant lösning må jag säga!
Själv kör jag magnetlister till mina Japanska knivar. Men så är de inte i kolstål heller utan rostfria! :)

Dagens knivpresentation är en klassisk "Lommekniv":

RR%20Sowbelly%20Stockman.jpg

Sowbelly Stockman

http://cykligare.blogspot.se/2015/06/traditionella-fallknivar-rr-sowbelly.html

/ J

Välskrivet om en mycket trevlig kniv! Den modellen ligger perfekt i fickan och ännu bättre i handen. Synd att ditt exemplar inte vara så bra.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.