Affärer i Örebro?

Hej

Vilka friluftsaffärer finns det i Örero med omnejd? Jag har hittat Bergslagsäventyr, men det borde finnas flera.

Mvh Ola
 
Skeebum; sa:
Hej

Vilka friluftsaffärer finns det i Örero med omnejd? Jag har hittat Bergslagsäventyr, men det borde finnas flera.

Mvh Ola

Bergslagsäventyr är värt att nämna en gång till. Mitt huvudalternativ.

Sen finns ju Naturkompaniet vid Stortorget med ett ganska standardiserat Naturkompanietutbud. Men ibland kan man ju hitta vad man vill ha där.

Sen finns Intersport på Köpmangatan. Lite friluftsgrejer med ibland fel på priserna!!

Stadium finns med vid Stortorget, Marieberg och nån form av outlet på Aspholmen.

Ute i Marieberg finns också Intersport. Jag tycker utbudet där och personalen är betydligt bättre än inne i stan. Det finns en jakt och fiske affär där också.

Det finns en jakt och fiske affär på Aspholmens industriområde också, minns inte vad den heter.

Det är vad jag kommer på ur minnet.
Peter P.
 
Tack så mycket.

Jag ska åka (bor i Arboga) till Bergslagsäventyr idag efter jobbet och se vad dom har att erbjuda.
 
Stämmer bra. ITAB har jag varit vid flera gånger.

Jag åkte till Bergslagsäventyr igår. Men jag måste säga att jag blev besviken. Jag tycker att dom bara verkade ha rester. Några byxor i xs eller xxl...

Naturkompaniet i Västerås har enligt mig ett bättre utbud pga tierra och artiryx. Kanske för att det är en frencheisbutik (stavas?) och inte använder det vanliga sortimentet.

Vad tror ni om Fjällräven sovsäckar? Tittat främst på Kamas M5.
 
Skeebum; sa:
Jag åkte till Bergslagsäventyr igår. Men jag måste säga att jag blev besviken. Jag tycker att dom bara verkade ha rester. Några byxor i xs eller xxl...

Vill nog allt stämma upp ett litet försvar för min favvosbutik. OBS, jag har inga som helst ekonomiska intressen. De kör med ME, Millet, Marmot, Lowe, Jack Wolfskin och lite annat kul som man sällan ser i de flesta andra butiker. Att de har förbaskat kunnig personal är ett riktigt understatement. Dessutom kan i vart fall Leffe som jobbar där (delägare?) hjälpa till med en hel del när det gäller turval och info i Kebneområdet. Det är en liten butik med minimalt med grejer och väldigt försiktiga med vad de tar in. De har inte råd att chansa såvitt jag förstått det. Ändå kör det med alternativ till det som de flesta eftersöker (läs: Haglöfs och Fjällräven och i viss mån Tierra).

Ha dé gott!
Peter
 
Ok, jag köper att det är en bra butik. Jag hade kanske bara lite otur att komma i en "mellan period".

Kul iaf att dom ha Millet.
 
Det stämmer rätt bra med mitt intryck av Bergslagsäventyr. Bitvis trist utbud i butiken, men vet du vad du vill ha så tar dom hem det mesta. Pesonalen är verkligen kunnig och trevlig. Kul med ett altarnativ till de vanliga kedjorna!
/Bosse
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Letaren Affärer i stockholm Utrustning allmänt 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...