Forumkniv - EKA Swede 92

Du gjorde helt OK photoshoppningar av skruv-alternativ. Ni vet väl att det enligt Adobe är olagligt att att säga/skriva photoshoppa! :)

Jag är säker på att det kommer att uppskattas om du (eller andra) kommer med utkast till var och hur gravyr ska placeras, storlek, om den ska synas i sin helhet även med infällt blad osv.

Tack :) Men ska man vara petig så Paint.net:ade jag bilderna ;)
Hm, det här med typsnitt och fin-lir är inte min sak. Men visst, jag kan göra ett försök framöver... Men förvänta er inga mästerverk...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Finessen med laserbränning och plasma för den delen är ju att individuell numrering ligger i mjukvaran.Precis som dePaul är jag för det rejälare fodralet.

Fodral till EKA Swede 92

Kan man hoppas på ett sådant här fodral till forumkniven?
Har haft en EKA med ett liknande fodral och det trivdes jag bra med.

I mina ögon ser det här trevligare ut än det som finns på Cyberphotos hemsida. (se inlägg #39).

Bilagor

• EKA2.jpg
    EKA2.jpg
    64.4 KB · Visningar: 499
Gravyr...

Lekte lite i PS och gjorde en snabb bild med gravyr… dessvärre blev inte resultatet det bästa då jag inte hade en högupplöst bild, så jag ägnade bara någon minut åt graveringen! Använde/lånade en mycket låg upplöst bild från nätet*

Om någon kan rekvirera mig en högupplöst bild på 92:an, så kan jag göra olika layouter (fonter/gruppering) om intresse finns vill säga?

*Källa: worldknives.com

Mvh troswe

P.S.

Kanske enklast att höra med "EKA" vilka Fonter dom har tillgång till för graveringen av bladet...

Bilagor

• 92 k1.jpg
    92 k1.jpg
    12.8 KB · Visningar: 510
  • 92 k2.jpg
    92 k2.jpg
    47.3 KB · Visningar: 511
Senast ändrad:
Lekte lite i PS och gjorde en snabb bild med gravyr… dessvärre blev inte resultatet det bästa då jag inte hade en högupplöst bild, så jag ägnade bara någon minut åt graveringen! Använde/lånade en mycket låg upplöst bild från nätet*

Om någon kan rekvirera mig en högupplöst bild på 92:an, så kan jag göra olika layouter (fonter/gruppering) om intresse finns vill säga?

*Källa: worldknives.com

Mvh troswe

P.S.

Kanske enklast att höra med "EKA" vilka Fonter dom har tillgång till för graveringen av bladet...
Det där ser riktigt bra ut! Hur blev det, fick vi använda kompassnålen?? Jag antar att Utsidans ledning inte har något emot det? Det är ju trots allt en viss reklam för dem.

Intresse finns förstås för ännu finare upplösning ;).

~Paul~

Riktigt snyggt, Troswe! Jag ska kolla med EKA om de har några preferenser vad gäller typsnitt och om de kan bistå med högupplösta bilder. Har du kollat på deras hemsida?

Och, ja, vi har fått ok att använda nålen (se tidigare i tråden).

Instämmer, riktigt snyggt förslag på gravyren av troswe:) En ytterligare fördel med individuella nummer (och möjligen alias) är att om någon av misstag skulle förlägga sin kniv finns det möjlighet för upphittaren att hitta rätt ägare - så låt oss behålla listan.
Även om det tar lite tid för EKA att starta serieproduktionen och leverera våra knivar tycker jag inte det är någon stor sak. Kom överens med EKA när leverans kan ske och när anmälan stänger (lägg ut info om datumen på hemsidan så alla har samma info), sedan håll anmälan öppen så länge som möjligt för att ge möjligheten för fler intressenter att anmäla sig;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips