Chariot CX - tips på suflett?

Hej!

Ägare till en Chariot cx2 sedan en vecka tillbaka och mkt nöjd. Dock funderar jag på små förbättringar inför vinterns promenader och skidturer:

Jag har en dotter på snart 8 månader som jag har i sk hängmatta i vagnen. I den ligger man ju ganska "öppet" när plasten inte är fördragen. Rätt mot blåsriktningen. Att dra för plasten fram bara för att det blåser lite eller duggregnar känns lite tråkigt. Dessutom hamnar hon så nära plasten med ansiktet när hon ligger där. Går ju bättre med sonen som är äldre och sitter i vagnen på vanligt sätt. Men dottern kommer behöva ligga i hängmattan denna vinter. Nästan horisontellt med ansiktet mot öppen himmel (om man inte sätter för plastskynket alltså).

En suflett ovanför skulle bli skydd mot regnstänk/snö i ansiktet och mer ombonat, tänker jag. Så att man bara får ett enkelt litet "tak" istället för detta plastskynke en dm från näsan liksom...

Jag har ej sett att Chariot-vagnarna har ngn slags suflett till salu. Någon som haft liknande funderingar och byggt egen suflett eller köpt från annat vagnmärke och monterat på Charioten?

Tacksam för tips!

.
 

Bilagor

  • DSC_0109.jpg
    DSC_0109.jpg
    96.4 KB · Visningar: 638
Senast ändrad:
Planen:

Kommer nog att helt enkelt bara köpa en löstagbar och ihopvikbar "sufflett" liknande "protect-a-bub". Enkelt och smidigt. De går ju att knyta fast och det borde ju gå även på charioten :) Och även om denna ska vara en solskyddsskärm så funkar den att ha mot lite regnstänk och likn också.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ventrikolo Åka klassiskt i spårat med Thule Chariot? Vilka skidor? Barn och friluftsliv 5
saft Chariot Cougar 2/CX2 skillnad mellan årsmodeller Barn och friluftsliv 3
friluftsmamma Skidor med Nordic Cab eller Chariot Barn och friluftsliv 9
d.a.n.i.e.l Baby Jogger Switchback Hybrid vs. Chariot Cougar 2 Barn och friluftsliv 1
Åhlen Chariot carriers cougar Barn och friluftsliv 8
Vandrare Chariot sätesstöd? Barn och friluftsliv 2
flindra Chariot carriers: CX1 och Cougar Barn och friluftsliv 7
mattiase Hängmatta för Chariot-vagn...Bra eller dålig? Barn och friluftsliv 18
Hedin Chariot Carrier Cougar som syskonvagn? Barn och friluftsliv 7
Linda G Öluffa i Stockholms skärgård med barn i sommar - vilka tips har ni till oerfarna? Barn och friluftsliv 15
Kotten82 Porta potti i tält, samt tips önskas om tältning Barn och friluftsliv 7
Mambora Tips på Tält för familj på 5? Barn och friluftsliv 6
Nikonist Sommarcamping med barn, tips? Barn och friluftsliv 5
Askel Tips på tur i Glaskogen Barn och friluftsliv 7
klqrq Tips för att få barnen att gå :) Barn och friluftsliv 22
serenade Vill ha tips på fjällvandring med 2 barn?? Barn och friluftsliv 6
Concor01 Bohusleden med barn, tips på etapper sökes!! Barn och friluftsliv 2
Cechol Tips mottages! Fjällen i slutet av maj?? Barn och friluftsliv 10
jonassthlm Tips på fjäll Barn och friluftsliv 12
Skidgalen Behöver tips för vandring med 1,5 åring på Kanarieöarna. Barn och friluftsliv 4
schis Behöver tips på presenter till ett aktivt par som snart blir föräldrar Barn och friluftsliv 11
jenny_maria Jag blir tokig, hjälp mig med tips på bra bärstol!!! Barn och friluftsliv 46
Mikkel.Orstedholm Tips önskas: tälta med barn i Stockholms Skärgård? Barn och friluftsliv 3
niklaz Sovsäck till fyraåring - tips tack Barn och friluftsliv 5
Maria Durrani Tips/synpunkter på vandring med barn Barn och friluftsliv 3
xet Roadtrip med 1,5 åring- tips Barn och friluftsliv 4
Tony T Med barn på tur- Tips&Trix Barn och friluftsliv 13
Kroppefjäll Tips på fjälltur (skidor) med 7-åring Barn och friluftsliv 5
pilina Tips - längskidor med 2 åring Barn och friluftsliv 8
virab Tips - vandring i Grövelsjön med barn 3 och 5 år Barn och friluftsliv 4
Birgitta K Nybörjar tips för fjällvandrande barnfamiljer Barn och friluftsliv 0
3juni04 Tips behövs för nybörjarfamilj med femåring. Barn och friluftsliv 3
purjo_ tips runt västmanland Barn och friluftsliv 11
Schneeberger Tips inför fjällvandring med 14 månaders pojke? Barn och friluftsliv 12
Ingle Tälta med 3,5 månaders - ge mig tips! Barn och friluftsliv 11
Forz Tips på äventyr i Jämtland eller Skåne med 10-månadersbäbis? Barn och friluftsliv 6
fson Tips om barnvänlig skidort/anläggning? Barn och friluftsliv 14
Crappy Tips på fjälltur Barn och friluftsliv 3
AndreasE Tips på tältplatser i Skåne Barn och friluftsliv 11
sandskäddan Tips om bra plats för tältning med småbarn i Uppland el. Västmanland. Barn och friluftsliv 1
annapanna1 Tips på aktivitet med bebis. Barn och friluftsliv 3
Sofia Svensson Tips på fjällvandring med 6-åring? Barn och friluftsliv 8
naffatS "Spöka" för barnen, tips önskas! Barn och friluftsliv 26
Lassexo Tips på bärbara grillar önskas Barn och friluftsliv 17
Jonas.O Tips på bra barnhjälm... Barn och friluftsliv 2
Mxn Tips på spännande cykelsemester m 9-årig kille önskas! Barn och friluftsliv 16
Maddie Nybörjare som behöver tips! Barn och friluftsliv 7
Skydivergirl Tips på barnbärstol! Barn och friluftsliv 8
J_Susiraja Tips om platser för outdoor-upplevelse med barn Barn och friluftsliv 4
Kuddsson Tips önskas på bra cykelvagn! Barn och friluftsliv 23

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...