Prijons fikaluckor

Hej,

Prijons läckande fikaluckor har orsakat en del irritation och jag har nu precis fått min utbyteslucka inklusive ringen. Det tog sin tid men den kom med posten häromdagen och nu har jag monterat den. Gamla skruvar/skruvhål användes och lite silikon runt ringen och i skruvhålen. Jag har inte provat om det är tätt eller inte ännu, men eftersom det är Kajak Sports lucka så är den säkert tät.
Återkommer med rapport när jag provat.

/Måns
 
jag har åxå blivit lovad att få luckor + adapterringar skickat från tyskland. men jag har inte fått nåt : (

blev det mycket "extrahöjd" pga adapterringen?

har sett nya luckan fabriksmonterad, och den kommer säkert att vara helt tät. en klar förbättring. det är bara synd att den blir högre. men man kan ju inte få allt.
tätheten är guld värt för en som hatar vatten, inuti kajaken : )
 
Ja lite extrahöjd blir det ju eftersom den till sin natur är högre och inte är nersänkt i däcket. Men det är marginellt tycker jag. Är det bara tät nu så är jag nöjd.
Förrseten, flyter Kajak Sports luckor?
 
flytande luckor

Kajkasport har flera olika kvaliteter på sina luckor. Den Billigaste luckan flyter inte men de lite mer påkostade luckorna flyter. Click on luckorna är lättast och flyter också.
 
Kajaktiv

Hi Mats, send me a mail, and I will send them after next week when I get them on the truck due here then.

MVH

James
 
hej james!

jag tror att jag har ett paket på väg nu från prijon.
men tusen tack i alla fall. jag får vänta och se...
annars lovar jag att höra av mej.

ps. vad använder man för tätningsmedel vid monteringen för att få det helt torrt? det är ju svårt med bra fäste på htp-plasten
 
Jag körde med vanligt silikon, runt ringen och i skruvhålen. Sen sitter ju inte ringen direkt mot plasten utan det är neopren från "påsen" emellan.

/Måns
 
-va??????????
vanlig sketen silicone???
fäster det???

fick luckorna på em idag, men jag vill ju inte göra det hela sämre genom att använda fel material vid montering. om inte silicone fäster så har man ju siliconesmittat hela området vid luckan. å då blir det ju ett helvete sen om man måste använda nåt annat tätningsmedel.
det såg ju skitbra ut med den större adapterringen som passar i det gamla större hålet. jag trodde det skulle vara en extra ring å sen lucksargen på det. men då trodde jag fel. det här blir ju verkligen skitsnyggt för att vara ett eftermontage på en inte helt ny kajak.

väntar lite med luckbytet. ska meka lite med min nya htp marlin imorrn å isolera invändigt å lite annat. å sen ut å paddla med den i helgen. det ska bli såååååå kul!
hoppas det blir blåst och vågor : )

ps. det borde väl inte vara nåt problem att skicka lite tätningsmedel när det går alldeles utmärkt att skicka båtbottenfärg från tyskland till sverige.

ps.ps. vad är det för kladd som skotten sitter fast med james?
 
Det verkar fästa, men hur vet man egentligen? Efter appliceringen så skruvar man ju dit ringen med 8 (?) skruvar så det är ju inte så lätt att veta om silikonet fäster eller inte. Men jag är inte orolig, det verkar funka.
 
Tätt!

Kan meddela att luckan är helt tät och funkar helbra. Efter ett tiotal rollar var det inte en droppe som kommit in. Nöjd!

/Måns
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Putte74 Prijons Touryak Paddling allmänt 11

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...