Vojmån

Hej.
Jag undrar vart det är bra fiske i Vojmån? Jag har aldrig varit där, så någon får gärna visa på en karta (t.ex. hitta.se). Jag är inte rädd för att vandra en bit. Har dock inte "tillgång", eller vad man skall säga, till att fiska i de kvoterade vattnen. Någon föreslog att man skulle fiska nedströms från en camping vid vogsele. Är detta bra? Någon som vet mer exakt vart dennca camping ligger? (återigen, visa gärna på hitta.se eller på någon annan karta)
 
Colonel_Anders; sa:
Hej.
Jag undrar vart det är bra fiske i Vojmån? Jag har aldrig varit där, så någon får gärna visa på en karta (t.ex. hitta.se). Jag är inte rädd för att vandra en bit. Har dock inte "tillgång", eller vad man skall säga, till att fiska i de kvoterade vattnen. Någon föreslog att man skulle fiska nedströms från en camping vid vogsele. Är detta bra? Någon som vet mer exakt vart dennca camping ligger? (återigen, visa gärna på hitta.se eller på någon annan karta)


Orkar du inte skriva in Vojmån på http://www.hitta.se själv??
 
Var beredd på att det är fruktansvärt lite vatten i ån, precis som de andra strömmande vattnen här omkring. Juni var i princip helt regnfri, vet dock inget om hur fisket är för närvarande
 
öringen: Öh. Om du läser det jag har skrivit så kan du finna följande citat: Jag har aldrig varit där [dvs. i våjmån]. Och därför ber jag också om hjälp att peka ut vart fisket är bra, jag vill nämligen inte springa längst hela ån och fiska av den ;). Jag har aldrig frågat om vart själva ån ligger, bara vart de bra fiskeställena i den är.

Vidare så skriver jag också att jag har blivit rekommenderad att fiska nedströms från en camping, men att jag inte vet vart campingen i fråga ligger exakt, således blir det lite svårt för mig att peka ut den på "hitta.se", då jag inte heller vet vad den heter.


lam81: Okej. Tack i alla fall.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vojmån Övre Vojmån?? Fiske 17
europa12 Kanot på Vojmån Fiske 2
europa12 Vojmån Fiske 0
duckhunter Vojmån-tips&råd Fiske 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...