Fjällfest firar 10-årsjubileum!

När Fjällfest firar 10-årsjubileum på Storulvåns fjällstation den 6 - 9 april är det med ett fullspäckat program och det när fjällvärlden bjuder på härliga långa vårvinterdagar!

Den 10-årsjubilerande upplagan av Fjällfest arrangeras av Utemagasinet tillsammans med Hilleberg, Bergans, Lange, Dynastar och Mammut. I år är vi på Utsidan med som mediapartner till festen.

Under Fjällfesten den 6 - 9 april kommer det att vara fullt med aktiviteter på Storulvåns fjällstation, allt från guidade toppturer, enklare turer, inspisrationsföreläsningar, filmvisningar, workshops med mera. Det kommer även att finnas möjlighet att prova utrustning som skidor, ryggsäckar och tält.

I dagsläget är flera föreläsare inbokade bland annat Johanna Davidsson som skidade till Sydpolen och kitade tillbaka, Emelie Forsberg som är skidalpinist och en av världens främsta löpare, Lina Hallebratt som berättar om sitt senaste äventyr när hon vandrade Pacific Crest Trail, Henrik Westling berättar om toppturer ett intresse som har ökat väldigt mycket de senaste åren. Mattias Tarestad lär dig om lavinkunskap och har lavinclinics i snön. Från Protect Our Winters kommer Johan Ahlgren, Johnn Andersson och David Samuelsson som alla jobbar för att informera om klimatförändringarna som påverkar våra vintrar och vad vi kan göra för att minska vår egen klimatpåverkan, både hemma och när vi njuter av snön.

Fler föreläsare är på gång så håll koll på Fjällfests hemsida.

Förutom en massa skidaktiviteter och föreläsningar så kommer det att bjudas på livemusik och äventyrsfilm.

Du kan boka ett fjällpass för alla dagar som ger dig tillträde till alla föreläsningar, kurser och guidade turer från torsdag 6/4  - söndag 9/4. Det finns även möjlighet att boka endagspass som gäller för en valfri dag under eventet.

Vill du uppleva några härliga dagar när vårvintern är som bäst kan du boka ett fjällpass här.

Mer information om Fjällfesten!

Den 9 september är det Vandringens dag och det finns flera guidade vandringar att anmäla sig till. 1 kommentar
Sörmlandsledens jubileum firas med folkfest och aktiviteter året ut.
Outdoor Festival Sthlm arrangeras i slutet på maj och erbjuder flera prova på aktiviteter, föreläsningar och skönt utehäng.
Den 22 maj uppmärksammas Biologiska mångfaldens dag över hela Sverige.