Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Stort reportage om oss i tidningen Tara - Juli 2015

En dag i juni ringde reporter Pia Lundgren och undrade om vi ville ställa upp på ett längre reportage om vandring i tidningen Tara.

Så i juli damp tidningen ner i brevlådan och resultatet är (om vi får säga det själv) är mycket bra.

Föreningen Skogsturs första aktivitetsdag för funktionshindrade

Skogstur är en ideell förening för funktionshindrade som vill komma ut i naturen.

Har du ett funktionshinder och vill prova på friluftsaktiviteter? Känner ni någon som har ett funktionshinder och som är intresserad av friluftsliv så berätta om Skogstur!

Prova på dag i Friluftsliv för funktionshindrade 22 augusti

Här ska vi vara med och föreläsa. Känner ni någon funktionshindrad som är sugen på att testa på friluftsliv så är denna den perfekta dagen

Traneving.se Ny hemsida och vi är tillbaka

Hej allihopa
Nu är vi äntligen tillbaka
Det finns flera orsaker till att vi inte bloggat på ett bra tag. En av orsakerna är att vi haft fullt upp med att avsluta vårt projekt Peak of Sweden en annan orsak är att vi producerat en ny modernare hemsida. Arbetet med hemsidan var betydligt mer omfattande än vi hade tänkt. Den stora orsaken att vi bytt plattform är att vår gamla inte var mobil eller surfplattevänlig. Nu är vår nya sida allt det och lite till. Allt på hemsidan har inte riktigt kommit med än men vi jobbar kontinuerligt och snart ska allt från den gamla sidan vara med.
Har ni några synpunkter om hemsidan , vad som kan förbättras mm så skriv gärna en kommentar här på bloggen eller någon annanstans.
Saker som kommer att fungera framöver är PDF:er, rullande menyer mm.
Så om ni inte redan gjort det gå in och kolla nu på