Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Maj månads ”Adventure Nights 2013” avverkades under en paddeltur på Tämnarån i Uppland

2013 ska vi tillbringa MINST en natt per månad i tält eller vindskydd - Vi kallar vårt äventyr för "ADVENTURE NIGHTS 2013"

Då kanske de flesta tänker. Varför kalla det här ett äventyr. Att sova ute i tält minst en natt ute per månad kan väl inte vara så svårt. Jo för se det kan det. I alla fall för oss som har haft fyra barn hemma……

Förmiddagsvandring på Blå Stigen 5 km – Ny Rundslinga, Sörmlandsleden Etapp 12

När vi genomförde vårt projekt ”Adventure Nights 2013” i april hittade vi en ny och jätte mysig rundslinga.

Vandringsleden går utmed Lilla Horssjön på etapp 12 av Sörmlandsleden. Eftersom vi sovit över vid Lilla Horssjön började vi vår vandring här ifrån. Vår bil stod parkerad ute vid den lilla skogsvägen och från den och hela rundslingan runt är det 5 kilometers vandring i kuperad terräng.

Valborgsfirande i tält vid en sjö i en skog inte allt för långt från Stockholm – Adventure Nights 2013 – April månad

Det har varit glest med uppdateringarna i vår blogg men det betyder INTE att vi slutat att vara ute i naturen. Tvärt om! Men det är ibland svårt att hinna med blogg och natur plus att SAMTIDIGT sköta ett jobb. Jo, jobba måste man!!!

Nu är vi lyckligt lottade och har arbeten som vi verkligen gillar men ibland önskar man att det vore mindre arbete och mer tid för äventyr. Våren är både Helenas och Thomas mest intensiva tid vad gäller arbete. Helena har en kongress som ska förberedas och genomföras. Thomas har rätt naturligt under våren som mest uppdrag i sitt företag Utebildarna (www.utebildarna.se).