Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Härliga härjedalen….och vandring i Sonfjällets nationalpark

Efter vår vandring upp till Elgåhognas topp turistade vi två dagar i Norge. Vi besökte bland annat Röros innan vi bestämde oss för att åka tillbaka in i Sverige.

Det började nämligen bli dags för oss att åka hem till våra ungdomar som varit hemma själva en vecka nu. På vägen hem tog vi sikte på Härjedalen och Sonfjällets Nationalpark.

Vill du lära dig torka mat? - Vinn en bok........

Vi har läst boken "Torka Mat" från Calazo förlag. Boken är skriven av Eric Törnblad.

Den här boken går metodiskt igenom beprövade tekniker och tillvägagångssätt för att nå bästa resultat när du torkar olika råvaror.

Nytt projekt inlett – Adventure Nights 2013

I år har vi bestämt oss för att det måste bli fler utenätter i tält eller vindskydd.

Att vistas ute i naturen är som balsam för själen. Här, i naturen, hämtar vi kraft och laddar batterierna för att orka med den stressiga vardag som ofta omger oss. 2013 ska vi tillbringa MINST en natt per månad i tält eller vindskydd.