Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Vandring på Jällaleden med Helenas syster Cilla, Åsa och hunden Rasmus

Vid dagens vandring på Jällaleden i Storvreta utanför Uppsala fick vi sällskap! Med på vandringen den 15 april följde nämligen Helenas syster Cilla, Åsa och hunden Rasmus.

Vi började dagen med att parkera Cillas bil vid skolan i Jälla innan vi alla hoppade in i vår bil och åkte till starten för vandringen i Storvreta. I Storvreta finns en stor och fin parkering precis bredvid idrottsplatsen. Här finns en informationstavla över alla vandringsleder i området. Här, vid informationstavlan, finns en brevlåda. Har man som vi tur och lådan är påfylld så är det bara att ta en gratis karta över lederna. Kartan finns också att ladda ner på vår hemsida www.traneving.se

För er som undrar vilka vi är……

För er som nyligen börjat läsa vår blogg och undrar vad vi är för tokar som alltid är ute i naturen så kommer här en liten presentation av oss………. Håll till godo……..

Fyra barn, tung packning, mygg och all planering skulle nog avskräcka de flesta från att gå på vandring med fyra barn. För oss är detta en riktig drömsemester!

En vårvandring längs med Holmingerundan på Bogesundslandet

Vi startade vår vandring vid parkeringen på Frösviksvägen. Parkeringen ligger ca. 700m nordost om Frösvik.

Vandring på ny rundslinga av Upplandsleden i Gånsta (Enköping)

I mars vandrade vi den nya sträckan av Upplandsleden mellan Gånsta – Bredsand – Gånsta.

Fyrisån med övernattning

Har lagt till en bild - Är idag på paddeltur längs med Fyrisån. Tältnatt vid vackert belälget vindskydd.  Längre blogg kommer!