Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Bästa Rundslingan vi vandrat hittils

I lördags var vi väldigt trötta efter en tuff vecka. Vi orkade inte gå så långt så vi såg ut en rundslinga i Bogesundslandet utanför Stockholm som bara skulle vara 6 km.  Så där väldigt lätt blev det inte. Det gick upp och ner hela tiden och kändes ändå som över milen,

Vilket lyckokast det blev. ´  Nässeldalsrundan ´

Teori ----- Är de inte väldigt lika

Så stod jag där på Vildmarksmässan och lyssnade på Ola Skinnarmo.

Kvinna som jag är ägnade jag mig åt olika teorier och gled snart in på ämnet vem är han lik.............

Vildmarksmässan 2009

I helgen gick vildmarksmässan 2009 av stapeln. En helg hela familjen (minus de två största) ser fram emot!

Möte med människor och djur på Upplandsleden

Nu skulle vi fortsätta Upplandsleden eller rättare sagt börja från början av etapp 13 - 16.  Etapp 14 klarade vi ju av förra helgen. Vi kände att denna etapp kanske var lite lång för en dag. 20 km. Det hinner ju mörkna så vi delade upp den i två. Vi ställde en av våra bilar i Hallsta och tog den andra till Härjarö.

Härjarö naturreservat är jättevackert. Säkert ännu finare på sommaren. Det vimlade av lägerplaser varvat med vackra klippor och skog längs Mälarens strand. Vi stannade lite extra länge i Naturreservatet då vi lunchade och plockade en Multicache som gjorde att vi fick vandra runt och se hela Härjarö. (Inte bara Upplandsleden)

Tillbaka på Upplandsleden

Förra helgen gick vi Etapp 14 av Upplandsleden - från Lillkyrka till Enköping. Nu var det ett tag sen vi gick Upplandsleden fast vi har ju vissa etapper kvar, som denna.

Vi fick ta 2 bilar eftersom det inte gick några bussar på helgerna.