Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Tyresta Nationalpark

I helgen var vi ute och vandrade. Barnen är svåra att få med. De har sina egna intressen och bryr sig inte så mycket om vårt umgänge längre.

Vi åkte till Tyresta Nationalpark och började vandringen i Tyresta By. En jättefin by med gamla hus och gott om hästar och grillplatser. De har till och med en lanthandel där man kan köpa korv att grilla, glass, dricka m.m.

Roslagsleden

Förra helgen var det kompakt dimma ute men det varken regnade eller snöade så vi gav oss iväg till Norrtälje.

I november 2006 avslutade vi nästan Roslagsleden men vi hade en liten bit kvar. Under 2005 och 2006 gick vi etappvis Roslagsleden som är en av de finaste lederna runt om Stockholm. Sörmlandsleden och Upplandsleden är ju de andra stora lederna. Roslagsleden har t.o.m fått en egen flik på vår hemsida.

Hjälp Holgeri hem till Finland!!!!

Det här med Geocahing kan bli lite underligt ibland men kul.

Vi var i helgen och tog några cachar. På lördagen bl.a vid Hässelby Slott.  Där träffade vi på en "Travel Bug".  En registerad liten figur som hade rest runt länge. Från Finland 2005 vidare väldigt länge i Holland och sedan rest vidare till Tyskland. Under förra året kom han till Sverige och precis alldeles nyss till Stockholm och Hässelby Slott. Det fanns 2 olika uppdrag på honom. Jag vill träffa andra Travel Bugs och jag vill hem till Finland.