Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Vårblomsvandring med Influensa

Nu hade vi en helg framför oss med härlig vandring i vårsolen, trodde vi, men på fredag morgon mådde Thomas inte alls bra, fick åka till doktorn och fick reda på att han måste ligga till sängs och äta pencillin.

Thomas låg  36 timmar i sängen men på lördag e.m klarade han det inte längre, utan kravlade sig upp och bokade 2 teaterbiljetter. Det enda som var ledigt var Bosse Parneviks Gubbröra.  Vi var klart yngst och det är första gången vi sett att toalettkön för män var jättelång medans damernars var obefintlig. Vi kom fram till att det måste bero på prostata hos äldre män.

Nu är det vååååååååååår på Booleden

Nu har vi vandrat en 15 km lång led som startar i Orminge / Nacka och går i en vid sväng och bär av mot Värmdö. Vi vandrade förbi många sjöar, Svartpotten, Krokträsken, Myrsjön och Sågsjön. Vi kom även förbi vikar till havet som Stora Ängsviken och Velamsundsviken. Vi träffade Bäver ( Ialla fall Bäverhydda) och Rådjur och framförallt Blåsippor. Nu är det Våååår.

Årets sista skidtur med Renar

Annandag Påsk åkte vi hem från Idre men innan dess hann vi med några åk slalom på förmiddagen och på eftermiddagen tog vi en tur ner till Idre By. Vi var rätt slitna sen dagen innan på pskdagen Nipfjället runt pga den sista uppförsbacken så vi ville åka nedför hela tiden men ändå på tur.

Då var det perfekt med en 9 km tur nedför Idre Fjäll fram till Idre By.

Påskdagen på Nipfjället

Påskdagen 2008 tog vi en tur runt Nipfjället eller Molnet runt som det även kallas. Vi startade vid Vinterparkeringen vid Nipstugan och tog oss upp på kalfjället  med telemarksskidor.