Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Bruksleden med lyx.

Vi lyxade till det.  I fredags kunde vi bara åka iväg fredag till lördag kväll  till Plaza Hotell i Västerås där vi tog in och fick ett fint rum i Västerås enda skyskrapa. Vi hade med oss champagne som vi intog på rummet och tog hissen upp till 26:e våningen där vi intog en fin middag på restaurang Karlsson på taket. Vi spisade lammstek med Risotto med ett väldigt gott vin. Efter midagen kom vi ytterligare en våning upp till Sky bar där vi tog varsin drink. Inte specielt friluftsaktigt men himla roligt. Efter en stor hotellfrukost gav vi oss iväg tidigt. Vi var ju tvungna att hinna gå 16 km innan det blev mörkt.

Vi tog oss till Surahammar och vid änden av golfbanan ställde vi bilen. Thomas hade lite ont i huvudet av champagnen men kämpade tappert på.

Ältaåns hemlighet

Dagen efter Strand och Hav tog vi nästa tur från Turtips i Sydöstra Stockholm. Ätaåns Hemlighet. Även denna tur var jättefin och gick delvis på Sörmlandsledens första etapp som vi nu har uppdaterat på vår hemsida.

Vi gick från Bagarmossen djursjukhus och kom in på Sörmlandsleden, ner till Söderbysjön där en exotisk bro över Ältaån gick över. Där stod det 2 personer på bron och väntade på att isen skulle frysa så att de kunde åka långfärdsskridskor. De fick nog stå där i några dagar.