Vill med min sida och blogg visa att även funktionshindrade vill och kan ta sig ut i vildmarken.
I samarbete med:

Intresserad av camping och vildmarksturer. Brukar bli några stycken längre turer per år som jag gör tillsammans med min hund. Eftersom jag själv sitter i rullstol så är alla turer genomförbara för folk med rullstol, Intresserade kan höra av sig till mig via min hemsida om man vill följa med. Alla är välkomna, oavsett handikapp eller inte.

Användarnamn: Andersgustav

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Navigering, Foto, Resor

Hur man får upp ett tält trots funktionshinder

Jag får ofta frågan hur jag klarar av att sätta upp mitt tält, trots att jag sitter i rullstol. Tidigare har jag hoppat ur stolen och krypit runt och satt upp det som man brukar göra, det har inte varit några större problem egenligen, men när det är blött och regnigt så är det inte lika kul, men så för någon månad sedan så hämtade jag hem ett tält som för mig underlättade det hela betydligt, nämligen ett Outwell Vision 200 från Get Camping.

Det räcker med att ta fram den ur påsen, lossa remmen som går runt, skaka lite på det så har man inom loppet av några sekunder ett tält. Jag har använt det en gång och jag kan redan efter första gången säga att för mig fungerar det alldeles utmärkt. Den klarade både regn och blåst under den natten. För tillfället är jag i Värmland på tur så nu kommer det riktiga provet.