Vill med min sida och blogg visa att även funktionshindrade vill och kan ta sig ut i vildmarken.
I samarbete med:

Intresserad av camping och vildmarksturer. Brukar bli några stycken längre turer per år som jag gör tillsammans med min hund. Eftersom jag själv sitter i rullstol så är alla turer genomförbara för folk med rullstol, Intresserade kan höra av sig till mig via min hemsida om man vill följa med. Alla är välkomna, oavsett handikapp eller inte.

Användarnamn: Andersgustav

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Navigering, Foto, Resor

Stensjön med omnejd

För ett par veckor sedan var jag på en heldagstur med min hund Ymer. Jag har några gånger försökt att ta mig till Stensjön som ligger i utkanterna av Tyresta nationalpark, men har inte riktigt nått ända fram pga. olika anledningar, men nu skulle jag dit oavsett väder, väglag och backar. Vad gäller vädret kunde det inte bli bättre, strålande sol och inget moln på himlen, kvicksilvret hade letat sig upp till hissnande sju plusgrader. Vi åkte färdtjänst till Tyresta kyrka, sedan rullade vi söderut på Brakmarsvägen, igenom villakvarter, förbi sjöar, upp och nerför backar och snäva kurvor, man får vara på sin vakt i de här områdena, för det kan bli riktigt trångt på vägen, men det gick bra. Efter ca sex km kom vi till en grusväg som gick upp till skogen och naturreservatet, en väldigt tuff start med en brant uppförsbacke på några hundra meter, men det var ingenting mot backarna som skulle komma längre fram. Väl uppe var det lättåkt, fina stora ängar, hyfsat bra grusvägar, tyvärr så var de fortfarande blöta och ganska mjuka pga allt regn som hade kommit den senaste tiden, men det var bara att bita ihop, vädret var i alla fall strålande och hyfsat varmt, i alla fall i solen.