Vill med min sida och blogg visa att även funktionshindrade vill och kan ta sig ut i vildmarken.
I samarbete med:

Intresserad av camping och vildmarksturer. Brukar bli några stycken längre turer per år som jag gör tillsammans med min hund. Eftersom jag själv sitter i rullstol så är alla turer genomförbara för folk med rullstol, Intresserade kan höra av sig till mig via min hemsida om man vill följa med. Alla är välkomna, oavsett handikapp eller inte.

Användarnamn: Andersgustav

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Navigering, Foto, Resor

Bornsjön, medeltid till nutid

Man ska aldrig underskatta sina närområden, det är helt klart. För någon vecka sedan var jag i Trångsund och besökte ett naturreservat, jag som trodde att det bara var sten och betong i det här området, men jag hade riktigt fel.

Idag åkte jag och min hund Ymer till Hallunda, en förort väster om stan, ett område som jag också bara bestod av sten och betong och höga hus, men åter igen, jag hade fel där också.

Årets näräventyrare

Igår fick jag utmärkelsen "årets näräventyrare", en titel som för mig betyder otroligt mycket och som jag kommer att vårda ömt och respektfullt.

Jag har sedan jag var liten alltid varit intresserad av naturen, mina jämnåriga kamrater i skolan hade idoler som Kizz, Boney M, Ebba grön, Gyllene tider m.m. mina stora idoler var Jan Lindblad och John Way, två helt olika människor, den ena naturfotoraf och den andra filmstjärna men de hade en gemensam nämnare, naturen. Min dröm var att bli en kombination av dem båda, men så kom jag på en ganska väsentlig sak, jag sitter ju i rullstol, så då går det ju inte, eller gör det kanske det?

Riktig långtur

Vill egentligen inte tänka på det, men antingen man vill det eller inte så är snart vintern här, så långpromenaderna kommer snart att bli maskinellt i stället för manuellt. Det har blivit många turer det här året, några med övernattningar, några har varit väldigt mysiga, medans någon inte riktigt blivit som jag tänkt mig, tänker närmast på den gången tidigt i somras då jag inte fick upp tältet utan fick sova under bar himmel, men det gick det också.