Inlägg för paddlingsresa runt Sverige och Norge, och kanske även lite från andra långturer

Användarnamn: friluftmagnus

2024:
Maj, Juni

Dag 2 Inner-Klösa - Krankbohamn

Det var lite mer sydligt motvind idag trots att jag låg i lä bakom halvön Björkön. Så det blev kortare idag trots lite mer paddel tid. Men det är bra med lite kortare distanser dagar i början så hinner kroppen ställa in sig.

Kajaken verkar hålla sig mestadels tät (hade dock en dricksvatten läcka i ett packskott). Så den lagade  skeddan verkar hålla.

Karnkbo verkar göra skäl för namnet då det låter som någon gammal ladudörr står o gnisslar i vinden.

Det ser ju vindstilla ut..

En våg bild

En kastrull mat

2024-05-21 19:53   SyngIA
Bra med tät skäddabox, ät & sov gott!

2024-05-22 06:56   personnvik
Du ser ut att ha haft en fin men blåsig dag.
Nu står din bil tryggt hos oss. Tack för lånet!

Dag 27 Kättlen - Påskallavik

Idag passerades Simpevarp, inte alls lika spännande som Forsmarks kylvatten, men svårare att ha koll på att håll ut ordentligt från skyddszonen. Speciellt med blandade vågor och en del dyning.

Det var mest vågor på förmiddagen och vid Kråkelund var det en salig blandning på vågorna.

Dag 26 Västervik - Kättlen

Fullastad kajak igen går lite trögare i vattnet men det ska lätta efter hand.

Lite sen i väg på morgonen, tog lite extra tid att packa ihop.

Dag 25 Vila Västervik

Vilodag och vilodag, det är mycket som ska hinnas med inte minst handling som kräver stort fokus för mig.

Men det ska göras små reparationer på olika prylar, underställ ska tvättas/sköljas och torkas, glasögon ska avsaltas, gas till kök ska införskaffas och så mat förstås.

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.