Naturupplevelser i varierande grad
Yve

Användarnamn: Yve

Intressen: Vandring, Bär & svamp, Orientering, Foto, Löpning, Resor, Skulle gärna lära mig paddla kajak, funderar på kurs sommaren-17. Är usel på att åka skidor men gillar att ta mig fram i lugnt tempo soliga vinterdagar.

Ett försök att rycka upp mig

Oktober och November har bjudit på få fina dagar att vara ute på. Lätt för mig att hamna i soffan under värmefilten, men inser att det kanske inte är så produktivt. Så en mulen, blåsig dag beslöt jag mig för att besöka Rotsidans naturreservat. Jag har varit där flera gånger, men alltid gått den enklaste vägen. Nu beslöt jag mig för att prova en ny väg från Fällsvikshamn. Makalöst vackert, men så blåsigt att kaffet bokstavligen blåste ur muggen när jag försökte dricka det =). Men om någon gillar vatten och storm, här kommer lite olika vattenbilder.

2016-12-01 18:36   thegedd
Där vill jag också ströva och höra vågorna rullar in mot stenarna...höra vattnet...känna och höra vinden vina. Härliga bilder:-)

Svar 2016-12-01 19:04   Yve
Ja, jag kan rekommendera ett besök på Rotsidan, mycket vacker plats och nästan alltid mäktig naturupplevelse!

2016-12-06 15:53   ulindh
Ser ut som en spännande plats! Blåst är jobbigt, men det blir härliga vågor som du också fått med på bilderna.

2017-07-07 22:52   scotti
wow så trevliga bilder du tar -gillar själv att fota ,just rotsidan är mycken fin plats ,häls joachim

Svar 2017-07-07 23:09   Yve
Tack! Det var en väldigt blåsig, men fin dag att vara ute på. Rotsidan visar sig nästan alltid från sin bästa sida.

Kungsleden Vakkotavare-Nikkaluokta

Kaitumjaure

Vålådalsfyrkanten

Ledstarten vid Vålådalens fjällstation

Jämtlandstriangeln

Efter en extremt lång (och i mitt tycke) tråkig vinter med enstaka dagsturer, planerades det redan i maj för en fjällvandring. Då varken jag eller vandringskompisen Nina fjällvandrat flera dagar i sträck tidigare, tänkte vi att vi skulle starta lite lugnt och säkert med stugvandring runt Jämtlandstriangeln för att se vad vi tyckte om fjällvandring.

Då vi bor i olika delar av landet blev det hämtning med bil kl 05 vid tågstationen för ytterligare bilresa mot Storulvån. Turistandet startade redan vid 6-tiden genom att vi beslöt oss för ett besök vid Döda Fallet. Det var 6 grader varmt och ingen trängsel direkt..... Men platsen är vacker och värd ett längre besök vid ett annat tillfälle.