Användarnamn: äbba

2015:
Oktober, December

Fyra nyanser av sommar. Del 1 - vårvinter

Vi samlas utanför, någonstans mellan personalhuset, stationen och Kläppen. Morgonhimlen är grå, men temperaturen är skön. När alla är klara ger vi oss av, norrut. Steg för steg närmar vi oss asfalt och vägen till civilisationen. Steg för steg lämnar vi sommarsäsongen bakom oss. Vi är på väg ner till Storulvån för att avrunda denna sommar. Sakta spricker molntäcket upp och vi äter lunch i solskenet.

Ca 100 dagar tidigare gick vi upp till Sylarna genom ett snöprytt landskap för att öppna upp för ännu en ny säsong. De första tiden var snötäcket så pass täckande att de gick att åka skidor både långt och brett. Lagom till midsommarafton slog vi upp portarna på stationen och det efter att ha lagt en hel förmiddag på att gräva fram sommarentrén.

Sida: Första Föreg. 1 2

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.