vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

Tillräckligt med tid

har jag när jag är ledig heeela långa  dan.

Ändå har jag idag av och till,mest till nynnat på "Five minutes more".Man kan tycka vad man vill om boxning,jag beundrar de stora boxarna,de är så extremt vältränade,och många av dem betalar ett extremt högt pris för det de gör "på tävling".Boxning är ingen idrott eller sport i mina ögon,men utövarna tillhör ändå de största!

Skidkul

Igår hade jag en riktigt kul eftermiddag:efter jobbet på direkten ut med hundar och köra;jag hade den hund jag nu kört med ett år,fast underlag med ca 1dm nysnö modell tyngre.Äntligen gick det att åka milspåret som har riktigt rejäla uppförs och utförslöpor.

Full syra från början till slut,kanske ska vi tacka renarna som sprang framför den tyngsta biten.

Etthundrade bloggen

Tack majjen Friberg;hade inte uppmärksammat det själv annars!

Fast egentligen har jag inget speciellt att blogga om,idag heller.

Solens återkomst

Idag när jag kom hem på lunchen så lyste solen på vår bro för första gången i år.

Så härligt att stå och titta rakt in i solen!Nederkanten låg under berget ännu,men det mesta av soskivan var uppe.

Njåtsosvagge-vår första "riktiga" tur.

I juli 2005 gav vi oss ut på vår första "oledade" tur i Sarek.

Njåtsosvagge skulle ju enligt min far och många andra vara den allra vackraste dalen,så då passade det bra att börja med den.